Deutsch slovenščina Magyar Tschechisch English Dutch Slowakisch Italiano
Home

Kategorie: Na kole za požitky

Básnická cyklistická stezka

Šlápněte do pedálů na okružní jízdě po malebných vinařských oblastech Slovenské gorice!

Východiskem pro výlet je ovocný trh v Pesnici. Po krátké jízdě podél hlavní silnice ve směru na Maribor zabočte do Dobrenjské doliny. Po viaduktu směrem na Rancu přejedete dálnici, potom i železnici a starou silnici na Šentilj.

Po sjezdu do Vajgenu budete pokračovat údolím kolem sadů do Jareninského dvoru, kde zabočíte doleva směrem na Šentilj. Po prudkém sjezdu do Zgornji Jakobski dol vás dále čeká už jen poslední výstup na vinohradem pokryté Hlapje. Mezi překrásnými vinicemi, sklípky a chatkami se vine úzká cestička, která vás dovede ke kapli Mulec. Potom sjedete k Vogrinovu větrnému mlýnu a budete pokračovat kolem sochy Johaneza  přes Vukovské údolí (Vukovska dolina) po mléčné cestě do Pernice. Brzy bude za vámi i Pernické jezero a Císařovniny sady (Cesaričini sadovnjaki) po levé straně.

Poslední část cesty se vine klidným Gačničským údolím až do centra Pesnice, odkud jste vyjeli na svůj výlet po oblastech Slovenské gorice.